Anvelopele sunt singurele legaturi dintre carosabil si autovehicul de aceea acestea trebuiesc  verificate periodic la o vulcanizare auto moto specializata. Anvelopele asigura securitatea dumneavoastra in timp ce va aflati pe carosabil.

Intretinerea anvelopelor este foarte importanta, astfel trebuie luate in considerare aspectele urmatoare pentru a avea anvelope performante.

Un aspect foarte important este uzura anvelopelor, acesta nu trebuie sa depaseasca un grad maxim de uzura. O analiza corecta a anvelopelor trebuie respectata distanta dintre primul cord metalic si fundul canalului readancit, aceasta distanta trebuie sa fie de cel putin 2-3 mm. Un alt aspect este presiunea din anvelope, aceasta nu trebuie sa depaseasca sarcina maxima admisa.

Pentru ca intretinrea anvelopelor sa fie corecta trebuie apelat si la specialisti pentru a echilibra rotile, acest lucru se face pentru a evita uzura neuniforma a anvelopelor si pentru a evita vibratiile care afecteaza consfortul soferului; alinia rotile, se face pentru a se evita problemele de directie si evitarea uzurii neuniforme; Administra presiunea corecta in anvelope cu un manometru, acest aspect reduce consumul de combustibil; Verificarea si repararea anvelopelor, cauciucurile trebuiesc demontate de pe janta si inspectata starea acestora si detectarea eventualelor deteriorari; Schimbarea anvelopelor in functie de sezon, aceasta este una dintre cele mai importante aspecte care trebuie luate in considerare deoarece echiparea neadecvata in functie de sezon pune in pericol viata soferului si a tuturor participantilor in trafic.

Pentru o intretinere corecta a anvelopelor, acestea trebuiesc verificate periodic la un service autorizat unde trebuie sa aflati toate informatiile legate de starea acestora.

Reparatii anvelope

In timpul utilizarii anvelopelor auto pot aparea semne de uzura sau daune care nu pot fii ignorate, in aceste cazuri trebuie sa apelezi la un specialist.

Cea mai deasa problema care apare in timpul utilizarii anveloperlor este dezumflarea in timpul mersului. Cauzele pot fi: o pana normala, o pana lenta sau pierderea presiunii cand este afectata banda de rulare.

O pana lenta este pierderea presiunii in anvelope incet dar sigur.

Reparatia profesionala a anvelopei curprinde mai multe etape:

  • depistarea problemei anvelopei
  • curatarea anvelopei
  • aplicarea unui petic (dupa caz)
  • umflarea si testarea presiunii in anvelopa

Exista trei tipuri mari de reparatii a anvelopelor: tampon, peticire si combinatia care include primele doua tipuri.

Reparatia cu tampon, este cea mai rapida si ieftina solutie la care puteti opta. Se descopera problema si se aplica un material special pe exteriorul anvelopei pentru a stompa pierderea de presiune.

Reparatia cu peticire, este o varianta mai sigura decat cea cu tampon. Dupa indentificarea problemei se aplica un petit pe interiorul anvelopei.

Combinatia dintre cele doua adica, reparatia cu tampon si peticire a anvelopelor, este cea mai sigura si cea mai recomandata.

Anvelope de iarna si anvelope de vara

Anvelopele sunt singurele legaturi dintre carosabil si autovehicul de aceea acestea trebuiesc verificate periodic la o vulcanizare auto moto specializata. Anvelopele asigura securitatea dumneavoastra in timp ce va aflati pe carosabil, producatorii de anvelope dezvolta tehnologii pentru a sporii securitatea dumneavoastra.

Anvelopele se fabrica prin metode tehnologice avansate si pentru a satisface conditiile meteorologice a oricarui sezon. Folosrea corecta a anvelopelor are foarte multe beneficii pe termen lung, anvelopele de vara au caracteristici complet diferite fata de anvelopele de iarna.

Daca temperatura de afara este sub 7 grade Celsius , autovehicolul trebuie echipat cu anvelope de iarna respectiv daca temperaturile sunt de peste 7 grade Celsius, autovehicolul tebuie echipat cu anvelope de vara.

Anvelopele de vara sunt construite astfel incat sa reziste la temperaturile ridicate din timpul verii si fara striatii, motivul pentru care anvelopele trebuie sa nu aiba striatii este faptul ca pe timpul verii cand temperatura este de 30 de grade Celsius, la nivelul asfaltului aceasta depaseste 60 de grade in momentul franarii, in acest moment striatiile nu ar ajuta franarea, trebuie o suprafata dura. Anvelopele de iarna folosite pe timpul verii nu este recomandat deoarece la temperaturi mari compozitia de cauciuc se inmoaie foarte mult si la franari bruste, stratul superficial de pe calea de rulare se deterioreaza foarte repede comparativ cu suprata dura a anvelopelor de vara.

Anvelopele de iarna folosite pe timpul verii scad performantele autovehicolului, scade stabilitatea in curbe, creste distanta de franare, profilele si flancurile se uzeaza foarte repede, nu se pot rula la viteza mare, etc.

Alegerea anvelopelor corecte pentru masina dumneavoastra este dificila, trebuie luat in considerare structura anvelopelor, distanta pe care vreti sa o parcurgeti anual cu acestea, numarul de kilometrii, etc.  Pentru alegerea corecta a anvelopelor este recomandat sa spelati la un specialist care sa va prezinte toate aspectele anvelopelor si sa va ofere o gama larga de produse.

Banda de rulare a anvelopelor este partea exterioara a anvelopei care intre in contact direct cu asfaltul. Banda de rulare este construita dintr-un material (cauciuc) gros sau cauciuc compozit, realizat astfel incat sa va asigure un nivel adecvat de tractiune. Banda de rulare prezinta anumite proprietati precum rezistenta la uzura, la temperaturi inalte sau joase, la taiere si la frecare.

Banda de rulare are elemente specifice precum profilul benzii care are mai multe caracteristici : goluri si plinuri care formeaza canaluri, striuri, blocuri, nervuri, gropite si striuri. Fiecare dintre aceste caracteristici ofera o functie diferita intregii anvelope.

Banda de rulare a anvelopelor

Canalele sunt santurile tranversale sau logitudinale dispuse pe circumferinta anvelopei, acestea ofera siguranta pe suprafetele de drum umede pentru ca, canalizeaza apa din zona de contact astfel evitand aquaplanarea.

Striurile sunt mici crestaturi in cauciuc din banda de rulare care le flexibilizeaza, acestea asigura cresterea tractiunii.

Blocurile sunt segmente de cauciuc cu forme si orientari diferite in functie de utilitatea anvelopelor, la fel ca si striurile acestea sunt prezente pentru a asigura tractiunea.

Nervurile sunt un rand de blocuri in linie dreapta pe toata circumferinta de contact a anvelopei

Gropitele sunt adancituri in cauciuc, acestea ajuta la racirea anvelopei.

Profilul benzii de rulare a anvelopei prezinta si intrebuintarile anvelopelor, astfel anvelopele pot fii de vara, de iarna, speciale pentru noroi, speciale pentru drumuri umede, etc.

Alegerea unei anvelope cu un potrivite imbunatateste tractiunea autovehicolului, manevrabilitatea autovehicolului si durabilitatea anvelopei. Pe langa acestea anvelopa potrivita are un efect direct asupra confortului de mers, al nivelului de zgomot si al eficientei consumului de carburant.

Leave a Reply